Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep Internetowy Bursztynników, dostępny pod adresem www.ambermakers.pl, prowadzony jest przez Irenę Wesołowską Obrobka Bursztynu, ul. Kanalowa 9, 82-110 Sztutowo NIP 5821293299, REGON 170416817.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca – Irena Wesołowska Obrówka Bursztynu, ul. Kanalowa 9, 82-110 Sztutowo NIP 5821293299, REGON 170416817.
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną do prowadzenia we własnym imieniu działalności gospodarczej korzystającej ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.ambermakers.pl
6. Umowa na odległość – umowa zawierana z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez fizycznej obecności stron, na wyłączność korzystania z jednego lub kilku środków porozumiewania się na odległość do zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Konto – konto klienta w Sklepie, tam gromadzone są dane zbierane przez Klienta oraz informacje o złożonych w Sklepie zamówieniach.
10. Formularz rejestracji – dostępny w Sklepie formularz służący do założenia Konta.
11. Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Koszyków oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt – dostępny w Sklepie Mobilnym/Usłudze będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży – Umowa Sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się również korzystanie z Regulaminu Produktu oraz umowy o Produkt.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: Kanalowa 9, 82-110 Sztutowo
2. Adres e-mail Sprzedawcy: kamil@ambermakers.pl
3. Numer telefonu sprzedawcy: 505955359
4. Numer faksu sprzedawcy 505955359
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu i zamawiania Produktów, potrzebne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową
Aktywne konto e-mail (e-mail)
C. włączone pliki cookie
§ 5
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądaj asortyment sklepu bez konieczności zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez Konta .
3. Ceny prezentowane w Sklepie wyrażone są w PLN i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
4. Na ostateczną (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena Produktu oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o których Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia proces, w tym z chwilą wyrażenia woli związania Umowy Sprzedaży.
5. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, w rozsądnej ocenie, na obliczenie ostatecznej (ostatecznej) ceny, sposobu, w jaki cena zostanie obliczona, a także transportu, doręczenia, poczty i innych kosztów, w Sklepie w opisie Produktu.
§ 6
Instalowanie konta w sklepie
1. Aby zarejestrować Konto w Sklepie należy wypełnić Formularz Rejestracji.
2. Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
3. Logowanie do Konta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła podanych w Formularzu Rejestracji.
4. Klient ma prawo w każdym czasie, bez podania przyczyny i bez żadnych opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy wskazane w § 3.
§ 7
Zasady składania zamówienia
Złożyć zamówienie:
1. Zaloguj się do Sklepu (opcjonalnie);
2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
3. Zaloguj się lub skorzystaj z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
4. Jeżeli zdarzyło Ci się złożyć Zamówienie bez rejestracji wypełnij Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który Towar zostanie wysłany, wybierz rodzaj przesyłki (sposób dostawy), wpisz fakturę jeśli jest inny niż odbiorca,
5. Kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” / kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” i potwierdzić zamówienie klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8
Oferowane metody dostawy i płatności
1. Klient może skorzystać z następujących sposobów dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. poczta pocztowa, poczta,
b. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska,
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatności elektroniczne
b. Płatność kartą kredytową.
3. Szczegółowe informacje na temat sposobów dostawy i akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach naszego Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę stosownej wiadomości e-mail do Klienta na podany w trakcie Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania powyższej wiadomości e-mail Klient wyraża zgodę na zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
a. Płatność przelewem, płatność elektroniczna lub płatność kartą płatniczą Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w ciągu 1 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ust. 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia zgłoszenie.
5. A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy termin dostawy.
B W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient może zażądać dostarczenia Części lub dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. Jeśli zdecydujesz się zapłacić przelewem, płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą – od dnia zaakceptowania konta bankowego.
b. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za odbiór – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży,
7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych godzinach gotowości do odbioru, czasem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
8. Początek biegu terminu gotowości produktu do odbioru następuje w następujący sposób:
5. A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy termin dostawy.
B W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient może zażądać dostarczenia Części lub dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. Jeśli zdecydujesz się zapłacić przelewem, płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą – od dnia zaakceptowania konta bankowego.
b. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za odbiór – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży,
7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości, najdłuższym terminem jest czas oczekiwania.
8. Początek biegu terminu gotowości towaru do odbioru liczony jest w następujący sposób:
a. Jeśli zdecydujesz się zapłacić przelewem, płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą – od dnia zaakceptowania konta bankowego.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
9. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Europy
10. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty wysyłki Produktu (w tym koszty wysyłki, dostawy i wysyłki) są wskazywane Klientowi na Stronie Internetowej Sklepu w zakładce „Koszty wysyłki” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umowa sprzedaży.
11. Odbiór Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 10
Prawo do odstąpienia od umowy
Prawo od umowy
- Possibility of returning the product within 14 days without giving any reason. The period begins with the possession / receipt of the purchased products by the customer – in accordance with the Act on consumer rights of 30 May 2014 (Journal of Laws of 2014, item 827, as amended) „A consumer who has concluded a distance contract may, within 14 calendar days, withdraw from it without giving a reason and without incurring costs , except for the costs indicated below:
a) shipping costs - Możliwość zwrotu produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Bieg terminu rozpoczyna się od wejścia w posiadanie / odbioru zakupionych produktów przez klienta- zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) „Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych poniżej:
a) koszty wysyłki
§ 11
Dane osobowe w Sklepie Internetowym
1. Dane osobowe Sprzedawcy zbierane za pośrednictwem Sklepu internetowego są Administratorem.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celach marketingowych.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych osobowych wymaganych w Regulaminie Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy.
§ 12
Kodeks dobrych praktyk
1. Ciągła dbałość o satysfakcję i satysfakcję naszych klientów poprzez dostarczanie im towarów najwyższej jakości, wraz z fachowym doradztwem oraz rzetelną, fachową i miłą obsługą.
2. Regularne monitorowanie dostępności i aktualizacji oferty Sklepu oraz jak najszybsze reagowanie na ewentualne błędy.
3. Jak najszybsze prezentowanie i oferowanie na rynku nowych produktów.
4. Rzetelne i rzetelne przekazywanie wszelkich informacji o transakcjach i sprzedawanych towarach.
5. Ciągłe dążenie do podnoszenia jakości obsługi klienta.
6. Konsultowanie potrzeb Klienta w celu zaoferowania Klientowi jak najlepszego rozwiązania dla Klienta.
7. Lojalność Klienta, chęć współpracy i spełnienie każdego zobowiązania.
8. Przyjazne i szybkie rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień.
9. Niewywiązywanie się z zobowiązań m.in. związanych z obsługą reklamacji lub zwrotów.
10. Przekazuj Klientowi ważne informacje i decyzje w sposób jasny i nieskrępowany (np. dotyczące reklamacji, realizacji zamówienia).
11. Dbanie o bezpieczeństwo powierzonych nam danych.
12. Praktykuj z wartościami takimi jak uczciwość, uczciwość, wysoka kultura osobista.
§ 13
Uskarżanie się
1. Klient może sprawdzić szczelność opakowania, w którym dostarczany jest mu Towar.
2. Reklamacja Konsumenta zostanie rozpatrzona w oparciu o przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. (art. 556 Kodeksu Cywilnego).
3. Klient powinien złożyć reklamację na adres e-mail kamil@ambermakers.pl dokładnie wskazując w jaki sposób towar jest niezgodny z umową.
4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni. W tym czasie Klient zostanie poinformowany o dalszych działaniach.
5. W zakresie Umów Sprzedaży zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
6. Klient będący Konsumentem na podstawie art. 16 lit. d) lit. e) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG oraz dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG oraz dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie czternastu dni bez podania przyczyny, o której mowa w art. 9. (1) wspomnianej dyrektywy.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem o każdej zmianie.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawa o prawach konsumenta, ustawa o ochronie danych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej strony internetowej ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.